Technologie • 17.03.2023
e-Commerce
07 maart 2022
Het implementeren van composable commerce is een grote stap. Die stap vereist een herziening van je digitale strategie, en aanpassingen van je digitale infrastructuur. Dat betekent vaak ook een aanzienlijke investering, bijvoorbeeld in het selecteren van de juiste leveranciers, en het opleiden of aantrekken medewerkers die begrijpen hoe ze de nieuwe mogelijkheden optimaal kunnen benutten.
Benieuwd naar het hele verhaal waarom de toekomst van e-commerce headless of composable is? Download hier gratis en zonder registratie het whitepaper.
Het inrichten van een van elkaar losgekoppeld back- en front-end betekent bij aanvang ook meer werk dan het implementeren van een traditioneel platform. Het voordeel dat developers hun front-end geheel naar eigen inzicht kunnen inrichten, houdt immers ook in dat ze meer tijd kwijt zijn met het integreren van al die afzonderlijke onderdelen en API’s. Niet elke organisatie is daar klaar voor.
Een organisatie die nog grotendeels leunt op verouderde monolitische legacy systemen, en niet is ingesteld op een agile werkwijze, kan mogelijk beter eerst investeren in het op stoom brengen van de digitale transformatie. Voor anderen is het de investering in tijd en financiële middelen simpelweg niet waard. Een organisatie die uitsluitend via een enkel kanaal verkoopt, heeft immers geen platform nodig dat snelle en flexibele aanpassingen van het front-end faciliteert.
Delen
Om te beoordelen of composable headless commerce platform de juiste keuze is voor jouw organisatie, hebben we een checklist met veel voorkomende doelen opgesteld. Des te meer vragen je met ‘Ja!’ kunt beantwoorden, des te groter de kans dat headless ook voor jouw organisatie de beste keuze is.
Wij zijn van plan onze website of webshop te gaan redesignen.
Wij overwegen de aanschaf van een nieuw content management systeem (CMS)
We willen meer flexibiliteit aan de voorzijde van ons e-commerce platform.
Wij ervaren ons huidige e-commerce platform als een toenemende beperking in ons klantcontact.
Wij bieden onze producten of diensten via steeds meer verschillende kanalen aan.
Wij willen onze producten direct aan de consument gaan verkopen (Direct 2 Consumer).
Wij zoeken telkens nieuwe mogelijkheden om de klant iets extra’s te bieden.
Wij willen doorlopend nieuwe content via zoveel mogelijk kanalen aanbieden.
Wij willen onze klanten een unieke merkervaring kunnen bieden.
Wij willen de communicatie met onze klanten zoveel mogelijk personaliseren.
Wij gaan internationaal en zoeken een meertalige oplossing voor ons platform.
Een moeiteloze aankoop is anno 2022 een basisvereiste voor de snel veeleisender wordende consument. Die verwacht in toenemende mate ook dat zijn gehele klantreis richting aankoop is gevuld met praktische, inspirerende en waardevolle tussenstops. Ambitieuze e-commerce partijen zien achter de snelle opkomst van zaken als social commerce, voice commerce, augmented en virtual reality en kunstmatige intelligentie de noodzaak een omnichannel customer experience aan te bieden. Een complete aankoopervaring die ze doorlopend verder kunnen verbeteren en verrijken.
Touchtribe staat voor het compromisloos creëren van de best mogelijke digitale klantervaring. Onze founders en medewerkers hebben jarenlange ervaring met het ontwikkelen van toonaangevende e- commerce platformen. En met de frustraties die de onlosmakelijke koppeling van front- en back end met zich meebrengen. Dat is waarom Touchtribe volledig inzet op composable commerce. Deze future-proof architectuur maakt het immers mogelijk om compromisloos gebruik te maken van alle nieuwe technologische mogelijkheden voor waardevolle interactie met de klant.
Het creëren van de perfecte klantreis vereist een nietsontziende focus op de behoeftes van die klant, en op de technologische mogelijkheden om daar zo relevant mogelijk op in te kunnen spelen. In tegenstelling tot veel andere bureaus ontwikkelen wij daarom uitsluitend headless e-commerce oplossingen. Dankzij die focus zijn wij in staat het enorme potentieel van headless commerce telkens weer te vertalen in een klantervaring die zich écht onderscheidt van de concurrentie: meer relevantie, meer interactie, meer beleving, meer betrokkenheid en dus meer experience.
Met andere woorden: wij halen alles uit headless commerce wat er in zit. Uiteraard betekent dat niet dat wij onze klanten verder geen keus laten. Touchtribe is onderdeel van Makerstreet, het collectief van 16 van de allerbeste Amsterdamse agencies. Technologie, innovatie, development, UX, design, data en marketing. Wij geloven in specialisme, en in uitblinken in je eigen vakgebied. Net als een headless platform combineren opdrachtgevers die ‘best of breed’ specialismes naar eigen inzicht om de best mogelijke resultaten te bereiken. Dat maakt van onze klanten de digitale voorlopers van morgen.
Download hier gratis en zonder registratie het gebundelde document als whitepaper.
Dit document is gericht op digital directors, e-commerce managers en enterprise architecten die hun e-commerce platform willen moderniseren. Met headless development ben je in staat je e-commerce ecosysteem te professionaliseren en naar een volgend niveau te tillen. In deze whitepaper lees je hoe.
Delen