Farm Frites
Heb je onlangs een frietje gegeten bij de lokale snackbar, restaurant of fastfoodketen? Grote kans dat deze bij Farm Frites vandaan komt. Dit van oorsprong Hollandse familliebedrijf is inmiddels wereldwijd leider op het gebied van frites. Aan ons de taak om het geheel af te sauzen met een leadgenererende website vol vette functionaliteiten.
Headless CMS
CMS Selectie
B2C Commerce
Composable
Digitale strategie
Storyblok
2023
Farm Frites serveert internationaal aan zo’n 100 landen verdeeld over 25 verschillende regio’s en talen. Tijdens een deep dive onder de kap kwam al snel het besef dat het CMS zoals ‘ie was voldeed niet aan deze veeleisendheid. Bovendien kostte het onderhoud ervan veel tijd en geld – die Farm Frites liever aan innovatie besteed.
We kozen voor een complete overhaul aan de hand van een composable architecture met een CMS van StoryBlok. Daarmee koppelen we de front-end los van de back-end, waardoor elk land en regio hun eigen omgeving hebben, inclusief eigen taal, productassortiment en spotlightverhalen. Tegelijkertijd maken we het leven van de content editors een heel stuk makkelijker, die richten zich nu weer meer op inhoud dan op onderhoud.
Van gepofte aardappels en patat tot allerhande snacks, Farm Frites' productassortiment is waar ondernemers de website voor bezoeken. Waar eerst een onduidelijke wirwar aan producten werd getoond, was het onze taak om deze prominent en searchable weer te geven.
Vanuit user testing brachten we de wensen van de gebruikers in beeld: daaruit kwam een oerdegelijke aardappel selector met handige filters voor elk van de verschillende doelgroepen; snackbars, restaurants, ketenhouders en startende ondernemers. Klik je door naar een PDP, dan vind je uitgebreide informatie over elk product. Deze productspecificaties worden beheerd in de backend. Het was dus eerst zaak om deze informatie compleet en overzichtelijk te maken en vervolgens overal gelijk te trekken.
Vanuit de PDP kun je als chef, inkoper of zaakhouder gemakkelijk contact opnemen met Farm Frites. De leadgenformulieren zijn een essentieel onderdeel van de website, dus ook hier zorgden we voor een aantal filters. Dat scheelt weer werk aan de saleskant. Dankzij het gebruik van de composable architecture koppelen we straks efficient allerlei API’s. Een voorbeeld hiervan is de Salesforce API als CRM waarmee klantdata en aanvragen netjes aan elkaar worden gekoppeld. Zo wordt de site fully functional als leadmagneet.
Bij een multimodale migratie komt heel wat werk kijken, want elke taal en regio heeft eigen content die in het nieuwe CMS geplaatst moet worden. Dankzij het loskoppelen van de front- en backend is dit werk veel behapbaarder en kan het per land gebeuren. Met de nieuwe setup is er de vrijheid om per regio eigen producten, content en campagnes te tonen binnen de kaders die vanuit Farm Frites HQ worden gegeven.
Naast het leggen van de nieuwe fundering en architectuur maakten we de website ook aan de voorkant weer om te smullen. Zo ging binnen het MakerStreet netwerk Soda aan de slag met de usability, maakten Mr. Koreander mooie verhalen in duidelijke taal en kreeg het geheel visueel een knapperig korstje met dank aan Resoluut.
Naast het neerzetten van een nieuw platform en techstack die future-proof is, vinden we het heel belangrijk om klanten van goed technisch advies te voorzien. In dit geval zagen we enorme potentie in het ondernemershart van Farm Frites.
De projectplanning, -management en -begeleiding verliep zo soepel dat we binnen 6 maanden een nieuw digitaal platform en vernieuwde website wisten neer te zetten, vol vette functionaliteiten.
Successen moet je vieren, dus verrasste Farm Frites onze collega’s met een friteskraam op het MakerStreet kantoor. Wie kan er nee zeggen tegen een portie krakend verse frites?
Heb je een vergelijkbaar project of wil je eens sparren over een nieuwe digitale strategie? Klop aan of bel op!