Mediahuis
Mediahuis, wilde meer omzet maken met dezelfde teamomvang. Wij bouwden een nieuwe e-commerce omgeving die efficiënt, schaalbaar en onderscheidend is.
Mediahuis, voorheen Telegraaf Media Groep, is één van Nederlands grootste mediabedrijven. Het is een grote speler met merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Metro, Autovisie, diverse regionale bladen en digitale merken zoals Dumpert, Speurders en GroupDeal. Die laatste is een platform voor dagelijkse aanbiedingen. Een aantal jaar geleden begon Mediahuis met het aanbieden van GroupDeals als whitelabel concept. Daaruit ontstonden diverse websites vol aanbiedingen zoals Telegraaf aanbiedingen, Speurders aanbiedingen en Impulse.
Business portalen
Full stack web development
2019
Mediahuis heeft een groot aanbod aan labels. Een van de uitgangspunten was om de e-commerce omzet te laten groeien met dezelfde teamomvang. Dat betekent efficiënter werken. Om alle labels shoppable te maken is ervoor gekozen om te werken met één backoffice en verschillende store fronts. Zo kunnen wij binnen no-time een nieuw label lanceren.
Mediahuis heeft een groot aanbod aan labels. Een van de uitgangspunten was om de e-commerce omzet te laten groeien met dezelfde teamomvang. Dat betekent efficiënter werken. Om alle labels shoppable te maken is ervoor gekozen om te werken met één backoffice en verschillende store fronts. Zo kunnen wij binnen no-time een nieuw label lanceren.
Vanuit onze visie, dat commerce in de basis een commodity is en aangeschaft kan worden kozen we voor Mediahuis een platform waarbij alle basis-functionaliteiten out-of-the-box beschikbaar zijn. Hierdoor is investeren in de bouw van een productcatalogus of checkout niet nodig. Door deze aanpak kwam de focus direct te liggen op de ontwikkeling van de functionaliteiten die de organisatie uniek maken. In het geval van Mediahuis waren dit onder andere integraties met fulfilment, finance en het leveranciersportaal.
Vanuit onze visie, dat commerce in de basis een commodity is en aangeschaft kan worden kozen we voor Mediahuis een platform waarbij alle basis-functionaliteiten out-of-the-box beschikbaar zijn. Hierdoor is investeren in de bouw van een productcatalogus of checkout niet nodig. Door deze aanpak kwam de focus direct te liggen op de ontwikkeling van de functionaliteiten die de organisatie uniek maken. In het geval van Mediahuis waren dit onder andere integraties met fulfilment, finance en het leveranciersportaal.
De producten van de aanbiedingsites worden geleverd via dropshipping, dus zonder tussenkomst van Mediahuis. Het leveranciersportaal geeft inzicht in de orders en leveringen. Dit portaal sluit naadloos aan op het e-commerce platform. Zo worden de medewerkers van Mediahuis ontlast en kunnen zij zich focussen op conversie-optimalisatie.
Voor Mediahuis kozen we een e-commerce platform dat standaard veel functionaliteit biedt. Dit zorgde ervoor dat er direct waarde toegevoegd kon worden zonder het wiel opnieuw uit te hoeven vinden. Nu is Mediahuis eindelijk klaar voor de toekomst met een gebruiksvriendelijke multi-site ecommerce omgeving die schaalbaar en onderscheidend is.
Meer
Met dezelfde teamomvang is de omzet gestegen.
Multi-label
Met diverse integraties en een geheel nieuw leveranciersportaal.