Mediahuis notitieboekje met pen

Mediahuis

Meer omzet met hetzelfde team

Mediahuis, wilde meer omzet maken met dezelfde teamomvang. Wij bouwden een nieuwe e-commerce omgeving die efficiënt, schaalbaar en onderscheidend is.

Mediahuis, voorheen Telegraaf Media Groep, is één van Nederlands grootste mediabedrijven. Het is een grote speler met merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Metro, Autovisie, diverse regionale bladen en digitale merken zoals Dumpert, Speurders en GroupDeal. Die laatste is een platform voor dagelijkse aanbiedingen. Een aantal jaar geleden begon Mediahuis met het aanbieden van GroupDeals als whitelabel concept. Daaruit ontstonden diverse websites vol aanbiedingen zoals Telegraaf aanbiedingen, Speurders aanbiedingen en Impulse.

groupdeal website preview

Multi-label strategie

Mediahuis heeft een groot aanbod aan labels. Een van de uitgangspunten was om de e-commerce omzet te laten groeien met dezelfde teamomvang. Dat betekent efficiënter werken. Om alle labels shoppable te maken is ervoor gekozen om te werken met één backoffice en verschillende store fronts. Zo kunnen wij binnen no-time een nieuw label lanceren.

  • Multi-label strategie

    Mediahuis heeft een groot aanbod aan labels. Een van de uitgangspunten was om de e-commerce omzet te laten groeien met dezelfde teamomvang. Dat betekent efficiënter werken. Om alle labels shoppable te maken is ervoor gekozen om te werken met één backoffice en verschillende store fronts. Zo kunnen wij binnen no-time een nieuw label lanceren.

Een nieuwe motor

Vanuit onze visie, dat commerce in de basis een commodity is en aangeschaft kan worden kozen we voor Mediahuis een platform waarbij alle basis-functionaliteiten out-of-the-box beschikbaar zijn. Hierdoor is investeren in de bouw van een productcatalogus of checkout niet nodig. Door deze aanpak kwam de focus direct te liggen op de ontwikkeling van de functionaliteiten die de organisatie uniek maken. In het geval van Mediahuis waren dit onder andere integraties met fulfilment, finance en het leveranciersportaal.

groupdeal productpagina
Groupdeal mobiel scherm met pop-up bericht

Een nieuwe motor

Vanuit onze visie, dat commerce in de basis een commodity is en aangeschaft kan worden kozen we voor Mediahuis een platform waarbij alle basis-functionaliteiten out-of-the-box beschikbaar zijn. Hierdoor is investeren in de bouw van een productcatalogus of checkout niet nodig. Door deze aanpak kwam de focus direct te liggen op de ontwikkeling van de functionaliteiten die de organisatie uniek maken. In het geval van Mediahuis waren dit onder andere integraties met fulfilment, finance en het leveranciersportaal.

inlogscherm van het Groupdeal leveranciersportaal

Het leveranciersportaal

De producten van de aanbiedingsites worden geleverd via dropshipping, dus zonder tussenkomst van Mediahuis. Het leveranciersportaal geeft inzicht in de orders en leveringen. Dit portaal sluit naadloos aan op het e-commerce platform. Zo worden de medewerkers van Mediahuis ontlast en kunnen zij zich focussen op conversie-optimalisatie.

Resultaat

Voor Mediahuis kozen we een e-commerce platform dat standaard veel functionaliteit biedt. Dit zorgde ervoor dat er direct waarde toegevoegd kon worden zonder het wiel opnieuw uit te hoeven vinden. Nu is Mediahuis eindelijk klaar voor de toekomst met een gebruiksvriendelijke multi-site ecommerce omgeving die schaalbaar en onderscheidend is.

  • Meer

    omzet

    Met dezelfde teamomvang is de omzet gestegen.

  • Multi-label

    strategie

    Met diverse integraties en een geheel nieuw leveranciersportaal.