Fugro
Fugro, wereldwijd marktleider in geodata, was op zoek naar een nieuwe corporate website. De uitdaging: maak één gemakkelijk te navigeren website voor verschillende doelgroepen. Touchtribe groef diep en won een Dutch Interactive Award in de categorie Best Corporate.
Storyblok
CMS Selectie
Headless CMS
Algolia
UX
Visual Design
2023
Geodata gigant Fugro verlegt haar focus naar de duurzame energietransitie. Deze verschuiving vroeg om een revisie van de corporate website om een naadloze gebruikerservaring te creëren. Met zo'n 11.000 werknemers en 100 vacatures in 60 landen bedient de website zowel kandidaten als werknemers.
Om Fugro bij deze overgang te helpen, kwam Touchtribe met een strategisch- en development plan.
Tijdens de Dutch Interactive Awards op 6 juni 2024 maakte de nieuwe corporate website van Fugro indruk op de jury. Dankzij de nauwe samenwerking met onze collega's van Soda Studio, Resoluut, Milkshake Research en Mr. Koreander wonnen we goud in de categorie Corporate.
De jury: "Fugro's nieuwe corporate website illustreert de strategische verschuiving van de fossiele sector naar toekomstgerichte energie-, infrastructuur- en watermarkten."
StoryBlok CMS
De nieuwe website van Fugro draait om storytelling. Om deze nieuwe, visuele stijl te ondersteunen, bouwden we een custom, headless CMS met Storyblok: waarbij de frontend en backend onafhankelijk van elkaar werken. Dit zorgt voor een soepele workflow met snel en gemakkelijk onderhoud. Zo kunnen interne teams indrukwekkende pagina's maken zonder kennis van coderen.
De website kan in een oogwenk worden geoptimaliseerd: datagedreven conversie helpt om de website continu te verbeteren aan de hand van gebruikersgegevens.
Fugro is wereldwijd actief in 60 landen en heeft een constante stroom van honderden vacatures. Maar hoe krijg je die in het CMS zonder handmatig kopieerwerk? Om de HR-afdeling dubbel werk te besparen, maakten we een integratie met hun bestaande HR-portal. Het grote probleem was echter dat deze portal 4 uur per week offline was voor onderhoud. Niet ideaal als je in 24 verschillende tijdzones werkt.
Om dit probleem op te lossen, besloten we om vacatures uit Workday en content uit StoryBlok samen te brengen in Algolia. Dankzij de krachtige zoekfunctionaliteit van Algolia is het vinden van nieuwe vacatures voor kandidaten een fluitje van een cent.
Al met al resulteren deze verbeteringen in minder werk voor de HR-afdeling en een soepele ervaring voor zowel kandidaten als werknemers.
Onmisbaar binnen dit project zijn de integraties met bestaande software van Fugro zoals het hierboven genoemde HR-portaal. Ook het CRM van Fugro is geïntegreerd in de nieuwe website. De online leadformulieren worden bijvoorbeeld gekoppeld aan Fugro’s bestaande CRM, wat veel tijd en handmatige handelingen voor de sales- en marketingteams bespaart.
Deze toepassing van composable architecture maakt het eenvoudig om toekomstige integraties toe te voegen aan het Fugro ecosysteem, dat bestaat uit onafhankelijke systemen en componenten die met elkaar communiceren door middel van API's. Dit betekent minder werk en onderhoud voor de IT-teams van Fugro.
Naast klanten en medewerkers spelen ook investeerders een grote rol bij het opnieuw vormgeven van de Fugro-website. Hun doel is om realtime data te vergaren. Daarom moeten aandelenkoersen beschikbaar zijn – real-time en historische gegevens – zodat beleggers de prestaties van hun beleggingen kunnen controleren.
Naast een DIA heeft de nieuwe bedrijfswebsite indrukwekkende resultaten opgeleverd. De sessiefrequentie is met 30% gestegen en er is een aanzienlijke toename in de tijd die op het platform wordt doorgebracht; van 45 seconden naar 1 minuut 45 seconden. Dit duidt op een diepere verbinding met de aangeboden inhoud, iets wat ook wordt weerspiegeld in een toename van de website-inkomsten.
Wil je een soortgelijk project onderzoeken of meer weten over hoe een composable architecture kan werken voor je volgende project? Neem contact met ons op!