digital-agency-touchtribe-volledig-headless

Technologie

Touchtribe gaat volledig headless: traditionele technologie in de ban

31 maart 2021

Amsterdam 31 maart - Web development agency Touchtribe verscherpt propositie. Managing director Gert van Vliet vertelt: “Digitale transformatie staat bovenaan de agenda van iedere directie, het is meedoen, of je bent weg. Merken die nu hun digitale platformen inrichten met oog voor de toekomst, zijn de winnaars van morgen.”

De eindgebruiker staat altijd centraal

Het doel van Touchtribe is merken online tot leven te laten komen. Succesvolle bedrijven maken voor hun digitale en online activiteiten steeds minder gebruik van zware en feature-rijke systemen, maar kiezen steeds vaker voor best-of-breed SaaS oplossingen. De focus ligt op wendbaarheid en het optimaal bedienen van eindgebruikers.

Touchtribe: een headless architectuur is de toekomst

Touchtribe is een web development agency en bouwt websites, webshops en webapplicaties met een focus op user experience. Hierbij kiest Touchtribe uitsluitend voor headless oplossingen, wat betekent dat de front- en back-end van elkaar gescheiden zijn. Dit geeft organisaties de mogelijkheid om optimale belevingen te bieden op ieder kanaal, terwijl de content op één plek beheerd kan worden. Dat kan een webshop zijn, maar ook mobiele apps, IoT devices, chatbots, social commerce of andere digitale platformen waar je doelgroep zich bevindt.

digital-agency-touchtribe-volledig-headless
Sjors van Santen is marketing manager bij Touchtribe

Sjors van Santen

Marketing Manager

Delen

Ultieme wendbaarheid voor merken

Om zo goed mogelijk te kunnen anticiperen op de behoeften in de markt en de vraag van zowel B2B- als B2C-klanten, sluit Touchtribe het digitale platform van organisaties zo goed mogelijk aan op de bedrijfsstrategie, zodat business doelstellingen waargemaakt kunnen worden. Op die manier is technologie niet slechts een middel, maar de motor van innovatie.

Uitsluitend innovatieve technologie

De beslissing van Touchtribe om uitsluitend met de laatste technologische ontwikkelingen te werken is logisch, maar niet vanzelfsprekend. Gert van Vliet: “Organisaties willen graag innoveren en vertrouwen op agencies. Die hebben echter vaak jarenlange partnerships met traditionele leveranciers, waar ze niet onderuit kunnen of willen komen. Ook al weten ze zelf ook dat het niet de beste oplossing is voor de klant. Ik ben blij dat we met Touchtribe alleen voor technologie durven te kiezen, waar wij voor de volle 100% achter staan.” Touchtribe werkt daarom dus alleen met cloud native SaaS CMS’en en Commerce-systemen. Gert vervolgt: “Door te kiezen voor cloud native, best of breed en api-first verwachten wij dat we voor onze klanten de komende jaren het verschil gaan maken.”

Makerstreet: een netwerk van specialisten

Touchtribe valt onder de paraplu van moederbedrijf Makerstreet. Dit is een netwerk van specialistische bedrijven: van development tot design en van copywriting tot UX research. Als klant kan je meerdere zusterbedrijven inschakelen om een ijzersterke online positie te krijgen en jouw concurrent voor te blijven.

Sjors van Santen is marketing manager bij Touchtribe

Sjors van Santen

Marketing Manager

Delen